命のリレー

命のリレー −皆様へのお願い− 

高橋信次先生没後、様々の困難の後に「正法」は園頭広周先生、八起正法先生を経て、やっと皆様に伝えられました。
こうして、皆様とこのホームページでお会い出来たのは必然であり、世代や年齢が違えど天上界でともに、この「正法」を学んできた友であり、師である方もいらっしゃると確信しています。

高橋信次先生昇天後、魔は正法の前に立ちはがかったのであります。

しかし、私たちは前進しています。

私たちは正法流布の道を歩み続けています。
高橋信次先生はこのようになることは、既に分かっていたのです。
なぜならば、かつてのイエスさまのたどった道のりと同じだからです。
「正法」を復活させるということも、また同じです。

もし、あの時に多くの弟子、愛する家族までもが魔に侵されていなかったのなら、この「正法」は正しく皆様に届かなかったと思うのです。いや、決して届かなかったはずです。

正しいものと、そうでないものが篩いにかけられたのであります。

イエス様の当時も、弟子たちの心にも魔が忍び込んでいたのでした。誰一人、ゴルゴダの丘にあがるイエスを救うものはいなかったのです。
しかし、イエス様は弟子を責めたでしょうか。
決して責めなかったのです。大きな愛がそこにありました。その後、弟子たちの最後は壮絶なものでした。

しかし、弟子たちは死を誰一人恐れなかったのです。誰一人、魂の実在を疑うものはいなかったのです。たとえ、磔られようと、槍で心臓をえぐられようと、誰かを恨み憎しむものはいなかったのです。
ルシフェル(サタン)は、イエスの弟子にも容赦ない憎しみを持ったのでした。
それゆえに、常に「魔」が人間の心の隙をつこうと虎視眈々と狙っています。
しかし、同時に「魔」はけっして自分から人に入り込むことはできません。「魔」は自らの心が引き寄せるのです。
怒り、妬み、そしり、愚痴を言ったりする、そのような事の中に魔が入り込みます。
愛のない思念行為に魔のつけ入る隙を与える原因があります。

しかし、われわれは、闇は光に勝てぬことを悟っています。「正法」は「魔」をも救うのです。

園頭先生も自らの肉体生命を酷使し、最後まで「正法」の護持者として天上界に戻られました。
八起先生もまた、筆舌に絶するご苦労をし、「正法」を広めたのでした。ともに、これが真の殉教でなくて一体何なんでしょうか。

皆様へのお願い

今は、インターネットの時代です。このホームページ万が一亡くなってしまったときのために、この「新復活」も含めて、コンピュータに保存しておいてください。
そして、駄目になってもまた、この「新復活」を復活させてください。命のリレーは高橋信次の復活にほかなりません。


心 行

心行 目次
「心行」は宇宙の神理、人間の心を言霊によって表現したものである。それゆえ「心行」は読むものでも、暗記するものでもなく、これを理解し行うものである。
正法は実践の中にこそ生命が宿ることを知れ。

「心行」の目次
本文
祈願文
先祖供養
健康祈願
病気平癒祈願

心行
「心行」(しんぎょう)

われいま見聞(けんもん)し正法(しょうほう)に帰依することを得(え)たり
広大なる宇宙体は万生万物(ばんしょうばんぶつ)の根元(こんげん)にして万生万物相互の作用により転生輪廻の法に従う
大宇宙大自然界に意識あり
意識は大宇宙体を支配し 万生万物をして調和の姿を示さん
万生万物は、広大無辺(こうだいむへん)な大慈悲なり
大宇宙体は意識の当体にして意識の中心は心なり
心は慈悲と愛の塊(かたま)りにして当体意識は不二(ふじ)なることを悟るべし
この大意識こそ大宇宙大神霊・仏なるべし神仏なるがゆえに 当体は大神体なり
この現象界における太陽系は大宇宙体の小さな諸器官の一つにすぎず地球は小さな細胞体なることを知るべし
当体の細胞なるがゆえに細胞に意識あり
かくの如く 万物すべて生命にしてエネルギーの塊りなることを悟るべし
大宇宙体は、大神体なるがゆえにこの現象界の地球も神体なり
神体なるがゆえに 大神殿なるべし
大神殿は 万生 魂の修行所なり
諸々の諸霊 皆ここに集まれり
諸霊の輪廻は三世の流転
この現象界で己の魂を磨き神意に添った仏国土・ユートピアを建設せんがためなり
さらに 宇宙体万生が 神意にかなう調和のとれた世界を建設せんがため己の魂を修行せることを悟るべし
過去世 現世 来世の三世は生命流転の過程にして
永久(とわ)に不変なることを知るべし
過去世は 己が修行せし前世すなわち過ぎ去りし実在界と現象界の世界なり
現世は、生命・物質不二の現象界この世界のことなり
熱 光 環境 一切を含めてエネルギーの塊にしてわれら生命意識の修行所なり
神仏より与えられし慈悲と愛の環境なることを感謝すべし
来世は次元の異なる世界にして現象界の肉体を去りし諸霊の世界なり
意識の調和度により 段階あり
この段階は神仏の心と己の心の調和度による光の量の区域(くいき)なり
神仏と表裏一体の諸霊は 光明に満(み)ち実在の世界にあって
諸々の諸霊を善導(ぜんどう)する光の天使なり
光の天使 すなわち諸如来 諸菩薩のことなり
この現象界は神仏より一切の権限を光の天使に委ねしところなり
光の天使は慈悲と愛の塊にしてあの世 この世の諸霊を導かん
さらに 諸天善神あり諸々の諸霊を 一切の魔より守り正しき衆生を擁護せん
肉体を有する現世の天使は諸々の衆生に正法神理を説き調和の光明へ導かん
この現象界におけるわれらは過去世において己(おのれ)が望み 両親より与えられし肉体という舟に乗り人生航路の海原へ己の意識・魂を磨き神意の仏国土を造らんがため生れ出でたることを悟るべし
肉体の支配者は 己(おのれ)の意識なり
己の意識の中心は心なり
心は実在の世界に通じ
己の守護・指導霊が常に善導せることを忘れるべからず
善導せるがために 己の心は己自身に忠実になることを知るべし
しかるに 諸々の衆生は
己の肉体に 意識・心が支配され己が前世の約束を忘れ
自己保存 自我我欲に明け暮れて己の心の魔に支配され 神意に反しこの現象界を過ぎ行(ゆ)かん
また 生老病死の苦しみを受け己の本性も忘れ去るものなり
その原因は煩悩なり
煩悩は
眼・耳・鼻・舌・身・意(げん・にい・び・ぜつ・しん・い)の六根が根元なり
六根の調和は 常に中道を根本として己の正しい心に問うことなり 己の正しい心に問うことは反省にして反省の心は己の魂が浄化されることを悟るべし
己自身は孤独に非(あら)ず意識のなかに己に関連せし守護・指導霊の存在を知るべし
守護指導霊に感謝し さらに反省は己の守護・指導霊の導きを受けることを知るべし
六根あるがゆえに 己が悟れば菩提と化すことを悟るべし
神仏の大慈悲に感謝し万生相互の調和の心が神意なることを悟るべし
肉体先祖に報恩供養の心を忘れず両親に対しては孝養を尽くすべし
心身を調和し 常に健全な生活をし平和な環境を造るべし
肉体保存のエネルギー源は万生をふくめ 動物・植物・鉱物なり
このエネルギー源に感謝の心を忘れず日々の生活のなかにおいて
己の魂を修行すべし
己の心、意識のエネルギー源は調和のとれた日々の生活のなかに
神仏より与えられることを悟るべし 己の肉体が苦しめば 心脳乱しわが身楽なれば 情欲に愛着す
苦楽はともに正道成就の根本にあらず 苦楽の両極を捨て 中道に入り自己保存 自我我欲の煩悩を捨てるべし
一切の諸現象に対し
正しく見 正しく思い 正しく語り
正しく仕事をなし 正しく生き
正しく道に精進(しょうじん)し 正しく念じ
正しく定(じょう)に入るべし
かくの如き正法の生活のなかにこそ神仏の光明を得(え) 迷いの岸より悟りの彼岸に到達するものなり
このときに神仏の心と己の心が調和され心に安らぎを生(しょう)ぜん 心は光明の世界に入り三昧(さんまい)の境涯に到達せん 
(この諸説は末法万年の神理なることを悟り、日々の生活の師とすべし)

 True Law

We have now seen and heard and taken refuge in the True Law

The vast body of the universe is the source of all that exists

All existents are in a state of interdependence and are subject to the Law of transmigration

The great universe that great realm of nature possesses consciousness

That consciousness controls the great body of the cosmos and causes all that exists to be in a state of  harmony

All  creatures of every kindexist in infinitely great compassion

The great body of the cosmos is the actual body of consciousness of God and at the center of consciousness is the  heart of God

We should realize that the heart is compassion  and love and that body and consciousness are indivisible identical  with each other

This great consciousness is the  Great Universethe Great Spirit of  Godand the Buddha Being  God  and the Buddha the body of consciousness  is the body  of God

We should know that in this phenomenal universeour solar system is no more than a small organ of the great body of the cosmos and that the earth  is a tiny cell of a larger organ

Being a cell of the body of consciousness the cell itself has consciousness

Because the great body of the cosmos is the body of Godthis phenomenal world that is the planet Earth is also the body of God

 

Being the body of Godit is the great temple of GodThe great temple is the training ground for the souls of every being

Spirits of every kind are gathered here

Transmigration of these spirits through the cycle of the three realms of pastpresent and future allows the refinement of the souls in the phenomenal world so that the Buddha−land Utopiamay be built in accordance with the will of God

We should further realize that all existents in the body of the cosmos pursure spiritual training in order to create a world of harmony conforming to the will of God

 

We should know that the three realms of past presentand future are the stage for the transmigration of life and that transmigration is eternally unchanging

The realm of the past is the worlds of reality and phenomena we passed through when training ourselves in previous states of existence

The realm of the present is this phenomenal worldwhere life and matter are identical Everything heat and light and the environment itself −is itself the energy of God and the training ground  for  our consciousness of life

We should give thanks for the environment of compassion and love bestowed upon us by God and the Buddha

The realm of the future is a state of a different dimension and is the world of the spirits that have left their physical bodies of the phenomenal world

There are levels of mental states according to the degree of harmonization of consciousness

They are the areas of the amount of light created by the degree of harmony between our heart and the hearts of God and the Buddha

Spirits at one with God and the Buddha are filled with the light of God and are Gods messengers of light who wisely guide other spirits from the world of reality They are called tathagatas and bodhisattvas

The phenomenal world has been entrusted to them by God and the Buddha.

They are compassion and love and guide the spirits in both this and other realms

There are also heavenly gods who protect the spirits from evil and assist righteous sentient beings

Those of Gods messengers who have a physical body in this world preach the True Law the Truth of God and lead being to the light of harmony

We should realize that we now in this phenomenal world are voyaging across the sea of life in the physical vessel given us by the parents we chose while in the other realm in order to refine our consciousnessour souland to create the BUDDHA−LAND in conformity with the will of God

The master of our physical body is our own consciousness.

In the center of consciousness is the heart We should be aware that the heart makes contact with the world of reality and that the spirits assigned to protect and guide us always lead us wisely

Because they lead us wisely our heart is faithful to ourselves

Howeverthe hearts of many are controlled by their physical bodiesand they forget the promises made in the realm of the past and pass through this phenomenal world concerned only with self−preservationselfishnessand selfish desires governed by the evil in their hearts and acting against the will of God

We suffer from birthsicknessold ageand deathforgetting our own true natureThe cause of this is the defilements

The defilements originate in the six sense organs the eyesearsnosetonguebodyand mind

To harmonize the six sense organs is to pay attention to right mindbased on the Middle Way

To pay attention to the mind is to reflect on ourselvesWe should realize that a reflecting mind purifies the soul

We are not aloneWe should be aware that guiding and protecting spirits are with us in our consciousness

We should thank them and understand that reflection helps us receive their guidance more adequately

We should realize that correct understanding of the six sense organs leads to the enlightened state buddhahood

We should thank God and the Buddha for their great compassion and realize that a spirits of harmony among all that exists is the will of God

We should have a sense of gratitude to our ancestorsphysically linked to usand show devotion to our parents

We should harmonize our body and mindalways lead a sound lifeand create a peaceful environment

All that exists−animalsplantsminerals−is the source of energy for the sustenance of our physical body

Aware of a sense of gratitude to these energy sourceswe should spiritually train ourselves in our daily lives

By leading daily lives that are harmoniouswe will more strongly receive the source of our hearts  energy  from God and the Buddha

Physical suffering becomes spiritual sufferingWithout physical sufferingwe are apt to feel attachment to sensual desires

Neither joy nor suffering is the basis for true enlightenment

Abandoning both extremes and entering the Middle Waywe extinguish the defilements of self−preservationselfishnessand selfish desires

With all phenomena we must exercise right view right thoughtright speech right workright livingright effortright mindfulnessand right meditation

It is in this wayin the life of the True Law that we receive the light of God and the Buddha and from the shore of delusion reach the other shore of enlightenment

At that momentour heart is harmonized with the hearts of God and the Buddha and peace of mind results

Entering the world of lightthe heart reaches the perfect state of concentrationSamadhi).

This message is the eternal Truth of GodWe should live according to this truth.)

  •  
  • Shingyo loudly proclaims that human beings are children of God.

    It brings to collapse the traditional extremely small myth that human beings are sinful. There is no image of the human being depending on others.

    Spiritual path harmonizes the great universe, considers the universe as an eternal life, and clarifys human being's attitude as a creature walking toward the completion of universe which never ends.

    Human beings are children of God.

    Therefore Shingyo is not an activity of worshipping or memorizing something. Understanding and practicing it has the significance.

    It has no extremely small myth in which people depend on and worship something.

    Our minds lead to the mind of God.

    If we consider the true shapes of human beings which lead to the mind of God as true self, we can consider the shapes of human beings which are covered with their own mind smogs and lost light as false self.
    It's only yourself who can get rid of your own smog. This is a strict rule imposed on human beings who are children of God.
    And it's important to question your own mind which can't tell a lie to yourself.

    A person can tell a lie to others but not to oneself. Believe in your own mind which can't tell a lie to you. It's the true faith.
    In daily life, regarding all the phenomena, watch right, think right, talk right, work right, live right, seek for the road right, hope right, and do Zenjo (meditation) right. Find yourself as a true self through the Hasshoudou (Noble Eightfold Path).
    Find yourself full of tender love.
    When you find yourself as a true self full of tender love, your activity will be love to harmonize the world.

    There is a phrase, "you have faith, and I have practice". True faith is not prayer.

    When people recognize that they are kept alive, gratitude is nurtured and the good mind is turned into the activity of returning the favor. The activity is the very prayer.

    "Shingyo" is an expression of truth of the universe and minds of human beings by Kotodama (mystical powers dwelling in words). Therefore "Shingyo" is not reading or memorizing, but understanding and practicing it.
    You must know Shobou (the true law) is that life exists in practice.

     

    心行について

    心行について 
    心行は人間が神の子であることを高らかに宣言しています。
    そこに、今までの人間は罪の子であるという極小の虚像は崩れ去っていくのです。他に依存した人間の姿はそこにはありません。
    心の道は、この大宇宙を調和させ、この宇宙を永遠の生命として、とまることのない、宇宙の完成に向けて歩む生命としての人間の姿がそこにあります。
    人間は神の子なのです。
    それゆえに心行は拝むものでも、暗記するものでもありません。これを理解し実践することにこそ意義があるのです。
    何かにすがって拝む、極小の虚像はそこにはないからです。
    心は神の心に通じています。
    神の心に通じた本当の人間の姿を真我とするならば、自らの心のスモックに覆われ光を失った姿を偽我とすることができるでしょう。
    そのスモッグを取り払うことができるのは、自分しかできません。これが神の子人間としての厳しい掟なのです。
    そして嘘のつけない自分の心に問うことが大切です。
    人には嘘をつけても自分には嘘はつけません。嘘のつけない自分の心を信じる事です。それが本当の信心です。
    日々、一切の諸現象に対して、正しく見、正しく思い、正しく語り、正しく仕事をし、正しく生き、正しく道に精進し、正しく念じ、正しく禅定し、この八正道を通じ真我なる自分を見つけることです。
    慈悲愛にあふれた自分を見つけることです。
    そして慈悲ある真我たる自分を見つけたときに、その行為は愛となってこの地上界を調和させて行くのです。

    更新情報・おしらせ

    【2012年5月6日】更新

     

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